EDYCJA 2022

 

CRACOW GOLDEN QUINTET 
Kwintet posiada w swoim repertuarze utwory muzyki zarówno klasycznej, jak i rozrywkowej – od epoki klasycyzmu po muzykę współczesną. Poza interpretacjami utworów W.A. Mozarta, C. Nielsena, J. Iberta, S. Barbera i G. Ligetiego zespół specjalizuje się w wykonawstwie i promocji muzyki polskiej, prezentując szerokiej publiczności dzieła m.in.: G. Bacewicz, W. Kilara, M. Spisaka oraz T. Szeligowskiego. Muzycy stale poszerzają swój repertuar, zwłaszcza o utwory zapomniane, czy rzadko prezentowane na estradach. Cracow Golden Quintet bierze również udział w prawykonaniach oraz nagraniach utworów z XX i XXI wieku. Zespół doceniano zarówno w kraju, jak i na arenie międzynarodowej, czego potwierdzeniem jest szereg nagród zdobytych na konkursach, takich, jak: Międzynarodowy Konkurs Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie (II Nagroda i dwie nagrody specjalne, 2019); Rome International Music Competition w ramach Rome Chamber Music Festival (I Nagroda, 2016); Madrid International Music Competition (I Nagroda, 2016); International Music Competition w Londynie (I Nagroda, 2015); Międzynarodowy Przegląd Zespołów Kameralnych w Jaworze (I Nagroda, 2015); International Competition Davorin Jenko w Belgradzie (I Nagroda, 2015). Cracow Golden Quintet zapraszano wielokrotnie na międzynarodowe festiwale muzyczne, takie, jak: Alexander Arutiunian International Wind Festival w Armenii, Crusell Music Festival w Finlandii, Międzynarodowy Festiwal Leoša Janáčka w Ostrawie, ISA Festival w Austrii, Międzynarodowy Festiwal Ogrody Muzyczne w Warszawie, Międzynarodowy Festiwal Młodzi Artyści w Krakowie, Międzynarodowy Przemyski Festiwal Salezjańskie Lato; a także do prestiżowych sal koncertowych: Accademia di Santa Cecilia w Rzymie, Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Filharmonia Narodowa, Filharmonia Krakowska im. Karola Szymanowskiego, Filharmonia Podkarpacka im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, Zamek Królewski na Wawelu. Cracow Golden Quintet współpracuje z wytwórnią Warner Classics, DUX, a także z austriackim ORF. W 2020 roku, nakładem wydawnictwa DUX, ukazała się jego debiutancka płyta z muzyką polską, która została nominowana do nagród Akademii Fonograficznej FRYDERYK 2021 w kategorii Album Roku Muzyka Kameralna. W 2021 zespół podjął współpracę z pianistą i kompozytorem Aleksandrem Dębiczem. 9 września 2022 nakładem Warner Classics roku ukazała się najnowsza płyta pianisty z udziałem Kwintetu. Na krążku zatytułowanym Sideways można usłyszeć m.in. Błękitną Rapsodię George’a Gershwina w opracowaniu na kwintet dęty i fortepian oraz nowy utwór Aleksandra Dębicza The Portals.

DUO FORTECELLO
Krakowianka przy wiolonczeli i Katalończyk z granicy Francusko-Hiszpańskiej przy fortepianie, Anna Mikulska i Philippe Argenty, postanowili przedstawić swoje korzenie muzyczne, jak również te pochodzące z wielu innych kultur. W swojej kolejnej „Podróży dookoła świata z wiolonczelą i fortepianem” Duo Fortecello zaprasza na wirtuozowską podróż po Francji, Polsce, Hiszpanii, Argentynie, Czechach, Izraelu i Rosji dzięki nutom zapisanym ręką kompozytorów znanych oraz tych zapomnianych. Absolwenci jednych z najbardziej prestiżowych akademii muzycznych w Europie: Akademii Muzycznej w Krakowie, École Normale w Paryżu oraz Konserwatorium Liceu w Barcelonie, Anna i Filip, prezentują wizję wymiany kulturowej zarazem kosmopolityczną jak i zapierającą dech w piersiach. Duo Fortecello zjednało sobie, w swej ośmioletniej karierze, serca publiczności Francji, Niemiec, Tunezji, Hiszpanii, Włoszech, Polski, Norwegii, Czech, Węgier, USA oraz Chin. Dają rocznie blisko sto koncertów na całym świecie. Byli gośćmi na takich festiwalach jak À portée de rue w Castres, Nancyphonies w Nancy, Alba Music Festival we Włoszech, Festival de Sant Pere de Rodes w Hiszpanii, Cello Herbst im Hellweg w Niemczech, Dolnośląski Festiwal Muzyczny oraz Krakowski Festiwal Akordeonowy w Polsce i Saison Musicale de la Quintaine w Poitiers. W 2019 roku zagrali w Madrycie jako duet solistów Fantazję na wiolonczelę, fortepian i orkiestrę symfoniczną Theodora Dubois wraz z Atlantida Orchestra pod batutą Manuela Tevara. Od wielu lat są stypendystami województwa Vienne oraz artystami SPEDIDAM. Pierwsza płyta Duo Fortecello została nagrana w 2015 roku. W czerwcu 2018 roku wytwórnia płytowa KNS Classical wydała ich drugi album pod tytułem "Soul of Nations". W 2022 roku prestiżowa Cascavelle VDE-Gallo wydała trzecią płytę o tytule "Chopin: Ange ou Démon?".

WŁODZIMIERZ SPODYMEK - sksofon 
Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (studia doktoranckie), gdzie uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka. Ukończył również studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie saksofonu dra hab. Pawła Gusnara. Uczęszczał także do Państwowego Liceum Muzycznego im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, kształcąc się w klasie saksofonu mgra Bernarda Steuera. Swoje umiejętności gry na saksofonie doskonalił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych przez wybitnych saksofonistów m. in.: Claude’a Delangle (Paryż), Vincent’a David (Wersal), Ed’a Bogaard (Bruksela), Detlef’a Bensmann (Berlin) oraz Davida Pitucha (USA). Współpracował z wieloma orkiestrami symfonicznymi: Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Filharmonii Opolskiej, Płocką Orkiestrą Symfoniczną oraz Orkiestrą Symfoniczną Uniwersytetu Muzycznego w Warszawie. Koncertował pod batutą wielu wybitnych dyrygentów, takich jak: Krzysztof Penderecki, Antoni Wit, Marc Minkowski, Frieder Bernius, Tadeusz Wojciechowski, Wojciech Michniewski. W sezonie artystycznym 2005/2006 współpracował z orkiestrą kameralną Filharmonii Narodowej w Warszawie, grając koncerty na terenie całego kraju. Występował u boku takich muzyków jak: Leszek Możdżer, Ewa Podleś, Waldemar Malicki, Adam Makowicz, Kwartet Śląski, koncertując w Niemczech, Austrii, Włoszech. Włodzimierz Spodymek brał udział w nagraniach programów radiowych. Jest zapraszany do jury konkursów saksofonowych oraz jako wykładowca kursów mistrzowskich, seminariów saksofonowych oraz warsztatów metodycznych dla nauczycieli, studentów i uczniów, organizowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Centrum Edukacji Artystycznej oraz Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków. W latach 2011-2014 był trzykrotnym stypendystą Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (stypendium dla najlepszych doktorantów). Dwukrotnie otrzymał Nagrodę Indywidualną Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie (rok 2016 nagroda II stopnia, rok 2019 nagroda I stopnia) za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce, a w roku 2018 nominację nauczyciela dyplomowanego. Włodzimierz Spodymek jest zatrudniony na stanowisku adiunkta na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie prowadzi swoją klasę saksofonu. Pracuje również w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy. Jego wychowankowie są laureatami wielu konkursów krajowych oraz międzynarodowych zarówno solowych jak i kameralnych. Włodzimierz Spodymek jest artystą firm Henri Selmer Paris oraz MARCA Reeds.

MARIUSZ KLIMSIAK - fortepian
Laureat III Konkursu Muzyki XX Wieku w Warszawie, Festiwalu Młodych Muzyków w Gdańsku, III Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz zdobywca Złotego Parnasa Międzynarodowego Festiwalu Pianistycznego w Sanoku. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Bydgoszczy w klasie prof. Jerzego Sulikowskiego. Odbył studia podyplomowe u prof. Katarzyny Popowej-Zydroń. Kształcił się również na kursach muzycznych pod kierunkiem Ewy Pobłockiej, Nauma Starkmanna, Aleksjeja Orłowieckiego, Viery Nossiny oraz Dang Thai Sona. Występował w wielu salach koncertowych w Polsce (m. in. w Filharmonii Narodowej, Krakowskiej, Wrocławskiej) i prezentował się podczas licznych festiwali muzycznych: Łańcuch IV (Warszawa), Forum Musicum (Wrocław), Forum Lutosławskiego (Warszawa), Festiwal Pianistyki Polskiej (Słupsk), Międzynarodowy Festiwal Bachowski (Świdnica). Koncertował również za granicą, m. in. we Włoszech (Florencja), Hiszpanii (Alicante) i USA (Seattle, San Francisco). Z orkiestrą Filharmonii Dolnośląskiej pod dyrekcją Jerzego Swobody odbył tournée w Niemczech. Zróżnicowany stylistycznie repertuar artysty zawiera zarówno utwory barokowe, jak i współcześnie powstające kompozycje. Wykonywał koncerty Bacha, Mozarta, Beethovena, Chopina, Liszta, Brahmsa, po klasykę XX wieku (III Koncert Rachmaninowa, III Koncert Prokofiewa, koncerty Stawińskiego, Szostakowicza, Lutosławskiego). Do jego repertuaru solowego zaliczają się oprócz kluczowych dzieł literatury fortepianowej (Sonata op. 106, op. 111 Beethovena, Sonata h-moll Liszta, Sonata h-moll Chopina, Sonata f-moll Brahmsa) również rzadziej grywane kompozycje (III Sonata Hindemitha, Sonata Berga). Pianista chętnie sięga po muzykę kameralną. W duecie ze skrzypcami prezentował m. in. wszystkie sonaty Beethovena (również jako całość w cyklu trzech koncertów ze skrzypkiem Pawłem Radzińskim), komplet sonat Brahmsa, Fantazję C-dur Schuberta, sonaty Mozarta, Schumanna, Debussy’ego, Francka, Szymanowskiego, Szostakowicza, utwory Lutosławskiego. Artysta występuje z Mariuszem Patyrą. Wśród utworów wykonywanych z wiolonczelą znalazły się sonaty Beethovena, Brahmsa, Debussy’ego, Rachmaninowa, Szostakowicza. Z sopranistką Kamilą Kułakowską prawykonywał w Studiu Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego Chantefleurs et Chantefables Lutosławskiego w wersji na głos i fortepian (opracowanie Eugeniusza Knapika). Do ciekawszych pozycji jego repertuaru należy również Pierrot lunaire Schoenberga; z utworów na większe składy kameralne warto wspomnieć kwintety Zarębskiego, Szostakowicza, Bacewicz, Koncert D-dur Chaussona (na fortepian, skrzypce i kwartet smyczkowy) czy Continuum Michała Dobrzyńskiego (na dwa fortepiany i dwa zestawy perkusyjne). Pianista występował z Kwartetem Śląskim. Ważnym elementem zainteresowań artysty jest wykonawstwo na instrumentach z epoki. Początkowo zainteresowania te związane były głównie z instrumentarium doby romantyzmu (m. in. wykonania koncertów Chopina i Schumanna z Capellą Cracoviensis pod dyrekcją Jana Tomasza Adamusa). Obecnie pianista chętnie sięga po instrumenty z epoki Schuberta, Beethovena i Mozarta (m. in. kopie instrumentów Steina i Waltera) wykonując zarówno muzykę solową, jak i kameralną. W listopadzie 2017 r. ukazała się płyta artysty z Koncertem f-moll Chopina nagranym na kopii Pleyela z 1830 r. – było to pierwsze nagranie tego koncertu dokonane przez polską orkiestrę na instrumentach historycznych. W roku 2018 w dwusetną rocznicę powstania sonaty Hammerklavier wykonał ten utwór na oryginalnym instrumencie Broadwooda w ramach Ogólnopolskiej Konferencji Instrumentologicznej. W 2019 roku ukazały się jego kolejne płyty – pierwsza z utworami Schumanna i Noskowskiego, druga z sonatą Hammerklavier Beethovena oraz sonatą op. 1 Berga. Artysta współpracował w charakterze asystenta z prof. J. Sulikowskim, prof. E. Pobłocką oraz prof. J. Godziszewskim. Obecnie jest doktorem habilitowanym sztuk muzycznych i prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

VOLODJA BALZALORSKY - skrzypce
Jest uznanym słoweńskim skrzypkiem. Wykonuje repertuar muzyki klasycznej i współczesnej na wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Nagrywał dla stacji radiowych w Chorwacji, Serbii, Włoszech, Macedonii, Czechach, Bułgarii, Kosowie, Iranie, Chinach, Stanach Zjednoczonych i Słowenii. Nagrywał dla takich wytwórni jak HRT Orfei (Chorwacja); Helidon, (Słowenia); Animato (Niemcy); Eroica Classic Recordings (USA); ZKP RTV SLO (Słowenia) i Cantabel Productions (Słowenia). Jego albumy, prezentujące w dużej mierze nagrania na żywo, są dostępne m.in. w iTunes, Amazon, Spotify, Deezer, Tidal. Krytycy często wspominają o jego pięknej, bogatej w niuanse tonacji i zdolnościach technicznych, które w pełni kojarzone są z jego ekspresją muzyczną i sugestywną narracją muzyczną, w poszanowaniu dla partytury kompozytora, jak i dla okresu stylistycznego. Volodja Balzalorsky jest szczególnie aktywny na polu muzyki kameralnej. Współpracuje z wieloma międzynarodowymi grupami i zespołami. W 2001 roku założył Amael Piano Trio, dzięki któremu zyskał światowe uznanie. Za swoje osiągnięcia artystyczne otrzymał wiele międzynarodowych nagród. Oprócz działalności artystycznej wyróżnia się ogromnym zaangażowaniem w działalność edukacji muzycznej jako nauczyciel skrzypiec. Volodja Balzalorsky jest profesorem skrzypiec w Akademii Muzycznej Uniwersytetu w Lublanie. Jego uczniowie zdobyli wiele krajowych i międzynarodowych nagród. Regularnie prowadzi kursy mistrzowskie. Volodja studiował u Igora Ozima w Musik Hoschschule w Kolonii, w Konserwatorium Czajkowskiego w Moskwie z Galiną Barinovą i słynnym czeskim skrzypkiem Josefem Sukiem na Uniwersytecie Wiedeńskim w Austrii. Studia podyplomowe ukończył u Josefa Klimy na Uniwersytecie w Zagrzebiu w Chorwacji.

ALEKSANDAR SERDAR - fortepian
Urodzony w 1967 w Belgradzie, w Serbii. Ukończył w 1988 Akademię Sztuki w Nowym Sadzie i otrzymał w 1992 tytuł Master of Music w Peabody Conservatory of Music w Baltimore, gdzie studiował pod kierunkiem Leona Fleischera. Pobierał również lekcje u Sergio Perticaroliego w Accademia di Santa Cecilia w Rzymie. Aleksandar Serdar jest zwycięzcą i laureatem wielu znaczących konkursów pianistycznych m.in. Monza, Carlo Zecchi i Viotti-Vercelli we Włoszech, Palm Beach i Cincinnati w USA, Konkursu im. Artura Rubinsteina w Tel Avivie (IV nagroda). Występował we Włoszech (Milano, Palermo, Venezia, Roma, Bari, Trento, Reggio, Torino), Stanach Zjednoczonych (Avery Fisher Hall at Lincoln Center in New York, Cincinnati, Cleveland, Washington DC), Francji (Musee d’Orsay, Auditorium du Louvre, Theatre du Chatelet, Nice, Lion, Orléans, Marseille, Toulouse). Występował również na prestiżowych międzynarodowych festiwalach jak: La Roque d’Antheron, Sully sur Loire, St. Riquier, Piano Jacobin, Radio France Montpelier, w Szwajcarii (w prestiżowej Zurich Tonhalle), Rosji (na festiwalu muzycznym w Sankt Petersburgu i Moskwie), Izrealu, Rumunii, Bułgarii, Serbii, Słowenii (w Ljubljanie, na Bled Festival, w Celje,w Gorizii), Chorwacji (Zagreb i Dubrovnik Summer Festival), Brazylii, Peru, Portugalii (Lizbona), Maroku, Libanie (Bustani Festival w Bejrucie), Tajlandii, Japonii, Kanadzie, Luxemburgu, Niemczech (Monachium, Norymberga, Hamburg, Schleswig Holstein Festival). Aleksandar Serdar występował z takimi orkiestrami, jak: Dresden Philharmonic, Munich Philharmonic, Bremen Philharmonic, Slovenian Philharmonic, RTV Slovenia, Sophia Philharmonic, San Jose Philharmonic, Cincinnati Philharmonic, Orchestre National de Lille, Orchestre National du Capitole de Toulouse, Belgrade Philharmonic, Zagreb Philharmonic, Athens Philharmonic,Vancouver Island Symphony, Sankt Petersburg Philharmonic, Israel Chamber Orchestra, Chamber Orcestra of Santa Cecilia, Haifa Sympohony Orchestra pod batutą takich dyrygentów jak: Marcello Viotti, Erich Kunzel, Leonid Grin, Emil Tabakov, Mendi Rodan, Jean-Claude Casadesus, Milan Natchev, Jeansuk Kahidze, Daniel Raiskin. Nagranie Aleksandara Serdara wydane przez EMI Classics, w 1998 spotkało się ze sporym zainteresowaniem prasy oraz recenzentów. Jego drugi, podwójny album został wydany w Luxemburgu w grudniu 2004. Zarejestrował CD dla Serbskiej oficyny fonograficznej PGP z repertuarem barokowym, „Porami roku” Piotra Czajkowskiego oraz CD z dziełami Fryderyka Chopina. Od 1999 Aleksandar Serdar jest profesorem tytularnym Akademii Muzycznej w Belgradzie (Serbia). Od 2016 pracuje jako profesor gościnny w Akademii Muzycznej w Ljubljanie. Aleksandar Serdar jest jurorem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów pianistycznych.

MECCORE STRING QUARTET
Założony w 2007 roku Meccore String Quartet uznawany jest za jeden z najciekawszych kwartetów smyczkowych swojego pokolenia. Zespół od wielu lat zachwyca melomanów występując w najbardziej prestiżowych salach koncertowych, jak chociażby: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Beethoven-Haus w Bonn, Bozar w Brukseli, Auditorio Nacional de Música w Madrycie, Wigmore Hall w Londynie, Musikverein w Wiedniu, Pollack Hall w Montrealu, czy Frick Collection w Nowym Jorku. Kwartet z powodzeniem występuje w ramach czołowych festiwali europejskich, między innymi: Rheingau Musik Festival, Festspiele Mecklenburg-Vorpommern, L. van Beethoven Easter Festival, Budapest Spring Festival, Heidelberg Frühling Musikfestival, Kissinger Sommer Musikfestival, Festival Radio France Montpellier, Bregenzer Festspiele. Zespół miał również zaszczyt wystąpić jako pierwszy polski kwartet smyczkowy podczas obchodów „Dnia Pamięci o Ofiarach Holokaustu” w berlińskim Bundestagu. W 2012 roku Meccore String Quartet zdobył 2 miejsce, nagrody za najlepsze wykonanie kwartetów klasycznych oraz obligatoryjnego utworu B. Deana podczas Wigmore Hall String Quartet Competition w Londynie. Rok wcześniej poza tytułem finalisty otrzymał nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu G. Kancheliego na Międzynarodowym Konkursie Kwartetów Smyczkowych Premio Paolo Borciani w Reggio Emilia. W roku 2010 kwartet został laureatem 1 nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Weiden (2 i 3 nagrody nie przyznano) oraz 1 nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Maxa Regera w Sondershausen. Za liczne wyróżnienia Meccore String Quartet otrzymał również nominację do nagrody Paszport Polityki w kategorii muzyka poważna, między innymi za „śmiałe łamanie konwenansów i stereotypów”. Dzięki stypendium Irene Steels-Wilsing Stiftung ukazała się debiutancka płyta audio oraz drugi album, za który zespół został wyróżniony dwiema nominacjami do nagrody Fryderyk 2016 i nagrodą Supersonic Award niemieckiego magazynu Pizzicato. Trzecia płyta kwartetu z dziełami Edvarda Griega otrzymała wiele prestiżowych wyróżnień oraz nominacje do nagród Fryderyk 2018 i Preis der Deutschen Schallplattenkritik. Najnowszy album zespołu z Kwartetami smyczkowymi oraz Sekstetem „Souvenir de Florence” Piotra Iljicza Czajkowskiego powstał przy współpracy z Isabel Charisius i Valentinem Erbenem, muzykami legendarnego Alban Berg Quartett. Muzycy dokonali licznych nagrań radiowych i telewizyjnych, między innymi dla: Bayerischer Rundfunk, BBC Radio 3, Radio Clásica RTVE, Rai3, Radio Stephansdom, Radio Merkury, NDR Kultur, ZDF, Phoenix, oraz WQXR. Realizacja Kwartetu smyczkowego F. Schuberta „Śmierć i Dziewczyna" dla TVP Kultura, została nominowana do nagrody Gwarancje Kultury 2011. Meccore String Quartet kształcił się początkowo u muzyków kwartetu Camerata. Studiował również w klasie kameralistyki Artemis Quartett w Universität der Künste w Berlinie oraz Queen Elisabeth Music Chapel w Brukseli. Zespół miał także zaszczyt współpracować z Günterem Pichlerem (Alban Berg Quartet) w ramach studiów podyplomowych w Escuela Superior de Música Reina Sofía w Madrycie. Ważnym wydarzeniem w życiu artystycznym zespołu był udział w kursie interpretacji muzyki Ludwiga van Beethovena, prowadzonym przez Alfreda Brendela w Beethoven-Haus Bonn. Meccore String Quartet był gospodarzem siedmiu edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej Quarto Mondi, w ramach którego polska publiczność miała okazję poznać czołowych artystów światowej sceny kwartetowej. Muzycy zespołu prowadzą również działalność pedagogiczną na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu oraz Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.

Wszystkie życiorysy pochodzą od wykonawców, administrator strony nie bierze odpowiedzialności za ich treść.

Galeria Plakatu

 

Elena Lola Loli

Ukończyła ASP w Warszawie. Jej Praca dyplomowa “A ja to świat” uczestniczyła w wystawie najlepszych prac dyplomowych “Comming Out 2014”. Tworzy graficzno-muzyczne performanse na bazie współczesnej muzyki poważnej i surrealistycznych dzieł literackich. Autorka grafik do albumów muzycznych. Aktorka filmowa i teatralna. W 2009 roku otrzymała nagrodę Polskiej Akademii Filmowej “Orzeł” za rolę w filmie “Mała Moskwa”.
WIĘCEJ